Monday, 19 January 2015

Berkongsi Rasa..

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
untuk anda kesemuanya... 

Di tahun baru ini...insyaALLAH saya juga mempunyai azam baru yang ingin berkongsi dengan anda semua... insyaALLAH mulai saat ini saya akan mengupdate serba sedikit beberapa teks yang saya persembahkan baik dalam bidang pengacara majlis, pidato, mahupun acara-acara yang sama waktu dengannya...yang saya rasa bermanfaat insyaALLAH saya suka untuk berkongsi bersama... 

Sebagai permulaanya...saya suka untuk berkongsi suatu teks yang saya baca di suatu majlis yang sangat hebat suasananya.. iaitu mengenai perutusan Untuk Gaza... Teks asalnya ditulis oleh murobbiah saya dan kemudian saya mengolahnya semula...dan untuk tapisan ketiganya saya mengolahnya kembali untuk dilontar ke sini..bagi tujuan supaya ia beroleh manfaat dan kesedaran bersama insyaALLAH... 


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.....

YAB --------------------------- 
YB HJh ----------------------
Saff kepimpinan -------------------- 
Dif Kehormat,  Para ----------- dan ---------------sekelian,


Saya berdiri di sini hari ini sebagai mewakili ------------------------   dan semua ------------ dalam ----------------- ini bagi menyatakan simpati dan sokongan terhadap saudara kita di Gaza.

Kesengsaraan dan derita yang di pikul oleh saudara kita hanya dapat kita bantu melalui kata-kata,melaui doa,  dan sedikit bantuan kewangan yang kita kutip sebentar tadi.

Hadirin hadirat sekalian..

Kesengsaraan dan penderitaan yang di tanggung oleh saudara kita terlalu perit dan pedih,  tidak dapat lagi di nukilkan dengan ayat dan kata.  Cukuplah gambar yang berbicara. Cukuplah gambar yang banyak tersebar di media maya  yang menujukkan riak ketakutan , riak derita, riak duka nestapa  yang terbeban selama 50 tahun lamanya.

Begitulah kekejaman yang berlaku di depan mata kita,  di saat manusia mencapai kehidupan yang serba canggih di abad ini, di saat negara negara  dalam dunia  mengecapi kemerdekaan,     kita  di takdirkan menyaksi pembunuhan saudara saudara kita di Gaza.

Kekejaman rejim zionis dan sekutunya amerika syarikat mengatasi kekejaman yang pernah berlaku dalam sejarah manusia. Israel yang begitu angkuh, mganggap mereka umat terpilih, padahal hakikatnya...mereka hanyalah sebagai manusia yang hina, malah lebih hina dari segala binatang yang ada di dunia.  Keanggkuhan mereka adalah  kerana di sokong oleh Amerika syarikat dan sekutunya .Buktinya sebanyak  3 billion peralatan tentera dan senjata telah di bekalkan oleh Amerika Syarikat kepada Negara haram Israel. 

 Kekejaman ini  kita kutuk kerana mereka telah membunuh saudara kita yg tidak berdosa yang mana negaranya dirampas oleh penzalim dunia,tidak cukup dgn itu mereka menekan lagi dgn membuat sekatan2 ekonomi dan pelbagai sekatan lain yg tidak berasas bagi sebuah negara. Oleh krn itu,..saudara-saudara kita di sana hidup berselimutkan ketakutan,dihujani dengan runtuhan bangunan, bermandikan darah orang awam, hidup penuh kesengsaraan!..malah  pergerakan mereka disekat dan ditekan bertubi-tubi , tidak ada jalan untuk keluar negara, tidak ada lapangan terbang utk terbang di langit terbuka, tidak ada pelabuhan untuk melabuhkan sauh diseberang lautan sana, bahkan sekeliling mereka adalah pagar besi yang dibina yang memenjarakan kehidupan mereka semua. Inilah penjara terbuka yang paling padat di dunia, di isi oleh 4700   manusia dalam satu kilometer persegi.

Tuan2 Hadirin hadirat sekalian!

Setiap hari...di segenap tempat yang ada...tatkala mereka berada atau bersembunyi di atas bangunan, di bawah jambatan, di dalam rumah, di masjid awam semuanya tidak selamat waima di tanah perkuburan sekalipun ia tidak memberi jaminan keamanan...Lalu Kemana mereka akan pergi? sudah Tiada tempat untuk mereka berlindung lagi.  Setiap hari..  kanak kanak dan wanita mati dan cedera akibat ditembak oleh penjajah yang hina!. Setiap hari..bilangan syuhada’ pasti bertambah melimpah!. Setiap hari.. darah org awam mengalir deras di jalanan dan dibalik runtuhan. Setiap hari cebisan mayat di kutip dan di ratapi pemergian...

Sedarkah kita?

Kesengsaraan Gaza... tangisan mrk seperti tiada yang mendengar. Jeritan mrk hilang dalam angin yang berlalu pergi.  Tiada bahu untuk mrk merehatkan derita.  Airmata mrk , tiada yang akan mengesat hiba... bahkan airmata mrk sudah kering akibat lamanya.    Negara Islam hanya menonton tanpa empathy! Saudara saudara Arab pula  diam seribu bahasa...sepi tanpa kata .  Umat Islam hanya  menonton. PBB dan institusi yang kononya berasaskan kemanusiaan  semuanya buta pekak dan tuli!.   Seolah olah Gaza keseorangan dlm kegelapan.

Namun di luar sana masih ada kemanusiaan. Turkey telah menghulur bantuan. Hanya negara Amerika selatan  seperti Brazil, Argentina, Uruguay, Venezuela  lantang mengutuk kekejaman Israel.  Syabas kepada Brazsil, Equador, Chili dan Peru yang menarik balik duta mereka dari negara haram Israel. Bolivia dan Venezuela memutuskan hubungan diplomatik dengan Israel.  Banyak NGO kemanusiaan  yang masih bersama mu, wahai Gaza.  Ummat yang mencintai Allah dan Rasul bersama mu, mendoakan kemenangan mu. Dan  Kami di sini bersama mu.  

Bersabarlah  wahai Gaza....Allah bersama mu. Dan  Allah pasti akan memenangkan mu.

Tuan-tuan sekelian,

Apakah kita hanya berkata?  Mari kita bertindak sama!.  Hulurkan bantuan kewangan kepada Gaza. Doakan kemenganan Al Qassam dalam doa mu.  Dan teruskan BOIKOT .    BOIKOT syarikat syarikat yang terus terang menyokong Israel...boikot ....itulah sedikit yang kita bisa lakukan untuk saudara saudara kita di Gaza.

Ya Allah hancur leburkan kumpulan Yahudi Zionist dan Amerika laknatullah
Ya Allah   Kacau bilaukan persatuan mereka
Ya Allah   Goncangkan  pendirian mereka
Ya Allah   Lepaskan anjing suruhan Mu  ke atas mereka
Ya Allah, Ya Jabbar, Ya Muntaqiim
Tewaskanlah musuh Mu Yahudi zionist laknatullah
Dan berikan kemenangan ke atas saudara kami di Gaza.
Takbir!!!3X
Walillah hil hamd.



#Mari sama2 kita berdoa akan kemenangan saudara kita di sana...
Bukankah Doa itu Senjata Mukmin... Jadi mari kita gunakan ia sebaik-baiknya..

No comments:

Post a Comment