:: Tasbih Resah ::



Di keheningan malam yang sepi...
hanya kedengaran titisan hujan yang menyirami bumi...

Pada ketika itu..
hatiku terketuk laju...
jiwaku mengalun sayu...

fikirku pula hanyalah satu....
"sebenarnya..ke mana hala tujuku??!"
getus sanubariku...

Ahhh.....
Sungguh aku buntu!...
buntu memikirkan hidupku...
buntu memikirkan amalku...
buntu memikirkan makna imanku....
buntu memikirkan apakah sebenarnya arti hidupku..

Allah......Allah....Allah... 

Aku hanya mahukan ini.... 

hanya mahukan Allah di hatiku...
hanya mahukan Allah disisiku..
hanya mahukan Allah dalam fikirku...

tapi seringkali aku terkandas dengan hatiku...
seringkali aku tertewas apa yang ku rasa disekitarku...
seringkali aku kalah dalam fikiku......

konklusianya disitu..
aku seringkali tewas dengan hidupku...

walaupun...
hijrah telah kita lalui..
doa telah kita panjati...
perubahan seringkali kita ikuti...
tetapi ingatlah semuanya masih belum mencukupi....
Allah sedang mentarbiyah hati kita ini wahai diri...
oleh itu teruskan bermujahadah wahai hati...

teruskan mencari...
teruskan mengisi..
kelak..
hati yang kosong itu..
pasti akan terisi...

terisi dengan kerinduan..
terisi dengan amalan..
terisi dengan ilmuan..
terisi dengan Kecintaan...

Yakinlah.. 
Allah sedang melihat mujahadahmu... 
Allah sedang memerhatikanmu...
la taiasu..la taiasu... 

Hati dan Jiwa yang KOSONG..
Pasti..Pasti akan TERISI..Suatu hari nanti...

Ya Allah..bantulah aku mencapai redhomu....
bantulah aku mencapai cintamu...
benarkan aku berada dalam pelukan kasih sayangmu...Ya Allah........ hanya kepadamulah aku bermohon Ya Allah.. Sesungguhnya engkaulah yang Maha Memahami lagi Maha Mengerti... Amiin Ya Rabb..



Comments